Verhuren
Krijg Hulp Van Onze verhuurspecialisten Bij De Verhuur van Uw Woning
Wanneer is verhuren een optie?
Als u vooraf de periode kunt bepalen dat uw vastgoed leegstaat, kan uw vastgoed in aanmerking komen voor tijdelijke verhuur. Tijdelijke verhuur is meestal interessant bij leegstand door het langdurig te koop staan van een object of bij toekomstige projectontwikkeling. Bent u op zoek naar een meer flexibele vorm van vastgoedbeheer dan is tijdelijke bewoning of gebruik wellicht een oplossing.
Wat regelen wij voor u?
RG Woonadvies neemt u het administratieve beheer rondom de tijdelijke verhuur uit handen. Wij verzorgen de selectie en screening van huurders en sluiten huurovereenkomsten voor bepaalde tijd af, incasseren de huur, onderhouden contact met de huurders en voeren controles uit. Op deze manier is uw financiële resultaat gewaarborgd, zonder dat u er omkijken naar heeft.
Hoe wordt er toezicht gehouden?
Naast administratiefbeheer houden de vastgoedbeheerders van RG Woonadvies ook toezicht op uw object. Door periodieke controles uit te voeren bij de huurders thuis en het coördineren van klein en groot onderhoud, blijft de staat van het object gewaarborgd. Tevens houden zij controle op de leefbaarheid en veiligheid in en rondom uw object. Daarnaast nemen wij uw object op in onze 24-uurs storingsdienst, zodat er direct gehandeld kan worden bij calamiteiten.
Heeft u een woning die u wilt gaan verhuren. Vul dan hieronder uw gegevens in en wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
PARTNER VOOR HET TOTALE HUURTRAJECT!
Wij doen:
- Het geven van voorlichting aan de huurder over de (on)mogelijkheden om een huurwoning van zijn voorkeuren te vinden.
- Het inventariseren van de woonwensen van de huurder.
- Het zoeken naar een huurwoning en het doen van een (pre)selectie op basis van door de huurder opgegeven voorkeuren.
- Het verzorgen van één of meer bezichtigingen van woningen (al dan niet inclusief vervoer) en het evalueren daarvan.
- Het opstellen van een huurovereenkomst en het verzorgen van de ondertekening daarvan door partijen.
- Het onderhandelen en adviseren over de huurvoorwaarden.
- Het organiseren van de betaling van de eerste huurtermijn en waarborgsom.
- Het verzorgen van de in ontvangstneming van de sleutels namens de huurder.
- Het opmaken van een inspectierapport en het erop toezien dat daaruit voortvloeiende werkzaamheden en reparties worden verricht.
- Het verzorgen en aanvragen van huurtoeslag, een huisvestingsvergunning, levering van energie, internetaansluiting e.d.
- Het leveren van naamplaatjes en/of extra sleutels.
- Informatieverstrekking over huurbescherming, het woningwaarderingsstelsel en overige aspecten met betrekking tot de huur(prijs)wetgeving.
- Bemiddeling bij overname van zaken van de voorgaande huurder.
- ‘Aftersales’: het dienen als vraagbaak voor de huurder tijdens de looptijd van de huurovereenkomst